Vnitřní řád zdravotnického zařízení


VNITŘNÍ ŘÁD ZDRAVOTNICKÉHO ZAŘÍZENÍ

Vážení pacienti, vážíme si vaší důvěry a zájmu o vyšetření na našem pracovišti. Naším cílem je poskytování vysoce kvalitní péče všem našim pacientům a k tomu je třeba i vaše spolupráce. Proto vás žádáme o dodržování následujících doporučení. Každý pacient je povinen se před vyšetřením šetřením seznámit s Vnitřním řádem.

Každý pacient má ve zdravotnickém zařízení právo na úctu, důstojné zacházení, ohleduplnost a respektování soukromí při poskytování zdravotních služeb. Povinností pacientů je chovat se slušně ke zdravotnickým pracovníkům, respektovat jejich pokyny, chovat se slušně a ohleduplně k ostatním pacientům či jejich doprovodu. Nedodržování slušného chování je považováno za porušení Vnitřního řádu, což může vést k odmítnutí poskytnutí vyšetření.

Ordinační a provozní doba je zveřejněna na webových stránkách www.affidea.cz. Příjem posledního objednaného pacienta končí 30 minut před koncem ordinačních hodin.

K vyšetření v našich ordinacích se pacienti objednávají předem, a to osobně na naší recepci, telefonicky, mailem nebo prostřednictvím onlinového formuláře, všechny možnosti jsou uvedeny na webových stránkách www.affidea.cz. V naléhavých případech, zejména v případě potřeby poskytnutí akutní péče, lze provést vyšetření pacienta po domluvě s příslušným lékařem našeho zařízení. Domluvený termín vyšetření je závazný a v případě, že se objednaný pacient nemůže dostavit na vyšetření, je povinen sjednanou návštěvu zrušit telefonicky, mailem nebo osobně nejpozději 24 hodin předem. Neomluvená absence na objednaném termínu vyšetření je porušením Vnitřního řádu. Opakované neomluvené absence mohou být důvodem k ukončení poskytování zdravotní péče v našem zařízení.

Objednaní pacienti musí zaregistrovat svůj příchod na recepci nebo na registračním kiosku, o víkendu / státním svátku přímo v ordinaci (dle vybavení a provozní době centra), aby byl lékař informován o jejich příchodu. Dále se řídí pokyny pracovníka recepce nebo kiosku. Čekárny jsou pro pacienty přístupné v době ordinačních hodin. Pacient je zodpovědný za své osobní věci, a nesmí je nechávat v čekárnách bez dozoru. Je zakázáno obtěžovat ostatní pacienty nevhodným chováním, ničit a odnášet zařízení čekárny. Je zakázáno vnášet do zdravotnického zařízení zbraně, střelivo, výbušniny a jiné nebezpečné předměty či látky. Rovněž je zakázán vstup se zvířaty (s výjimkou asistenčního či vodícího psa), jízdními koly, koloběžkami apod. V prostorách zdravotnického zařízení je přísný zákaz kouření a konzumace alkoholu a jiných návykových látek. Pacientovi jevícímu známky požití alkoholu či jiných omamných látek může být odmítnuto ošetření a může být z prostor našeho zařízení vykázán. Pořadí ošetření pacientů vždy určuje lékař nebo jím pověřený pracovník. Pacient vstupuje do ordinace až po vyzvání zdravotnickým pracovníkem nebo lékařem. Před vstupem do ordinace si vypne mobilní telefon nebo vypne vyzvánění. Pacienti jsou zváni do ordinace podle možností v čase, na který byli objednání. Naší snahou je objednací časy dodržovat, ale každý pacient potřebuje individuální péči, což nelze předem časově přesně ohraničit. Proto prosím omluvte případné zdržení. Do ordinace k ošetření přichází pacient po řádné osobní hygieně, čistě oblečený, pokud tomu nebrání jeho zdravotní stav.

Na pracovištích je poskytována péče hrazená z veřejného zdravotního pojištění a péče nehrazená ze zdravotního pojištění. Ceník služeb nehrazených ze zdravotního pojištění je dostupný na webových stránkách . Úhrada je možná v hotovosti nebo přes platební terminál.

Souhlas s poskytnutím zdravotních služeb stvrzuje pacient zpravidla ústně či konkludentně. V případech, kdy je zdravotnickým pracovištěm vyžadován k některým výkonům a postupům písemný Informovaný souhlas pacienta, je pacient zdravotnickým pracovníkem poučen, je mu vše vysvětleno, stvrdí poskytnutí informací podpisem Informovaného souhlasu.

Informace o zdravotním stavu pacienta poskytujeme výhradně osobám určených pacientem na základě jeho písemného souhlasu. Předávání zdravotních informací jinému lékaři si pacient zajistí sám, pokud se s lékařem nedohodne jinak.

Nahlášení změn, tedy změnu osobních údajů (bydliště, příjmení, email, telefon...) a změnu zdravotní pojišťovny je pacient povinen nahlásit zdravotnickému personálu poskytujícímu zdravotní péči na daném pracovišti při registraci příchodu.

Zdravotnická dokumentace vedená lékařem je majetkem poskytovatele zdravotních služeb. Nahlížet do zdravotnické dokumentace a pořizovat z ní výpisy a kopie může pouze pacient, jeho zákonní zástupci, zmocněnci a osoby stanovené obecně závaznými předpisy na základě písemné žádosti. Pokud pacient přechází k jinému lékaři, vyhotovíme mu na základě jeho žádosti výpis ze zdravotnické dokumentace, který bude obsahovat všechny údaje potřebné pro poskytování dalších zdravotních služeb. Zákonem stanovená lhůta pro jeho vyhotovení je 30 dní od obdržení žádosti. Vaše osobní údaje shromažďujeme po dobu, kterou stanoví právní předpisy. V případě epidemiologicky významné situace či v případě příznaků nachlazení je pacientům v prostorách zdravotnického zařízení doporučeno nosit ochranu dýchacích cest, tedy respirátor nebo roušku.

Ošetření cizinců: Pacienti, kteří nemluví a nerozumí česky nebo anglicky, jsou povinni dostavit se na ošetření s tlumočníkem. Pokud takto neučiní (s výjimkou neodkladné péče), nemohou být ošetřeni.

Poskytovatel, je oprávněn odmítnout přijetí pacienta, který není pojištěncem zdravotní pojišťovny a úhradu poskytnutých zdravotních služeb odmítá. (§ 48 odst. zákona o zdravotních službách č. 372/2011 Sb.).

Vnitřní řád je pro všechny pacienty závazný. Není povinností pacienta souhlasit s Vnitřním řádem, ale nesouhlas je zároveň nesouhlasem s poskytnutím zdravotní péče a objednáním v našem zdravotnickém zařízení. Pacient si dle svého uvážení může zvolit jinou ambulanci či jiné zdravotnické zařízení, které bude jeho požadavkům více vyhovovat. 

Zdravotnické zařízení může ukončit poskytování zdravotních služeb pacientovi, který závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený léčebný postup nebo se neřídí vnitřním řádem zdravotnického zařízení. (§ 48 odst. 2 zákona o zdravotních službách č. 372/2011 Sb.).

Vztah mezi zdravotníkem a pacientem je založen na vzájemné důvěře. Naším cílem je být vaším partnerem při péči o vaše zdraví. Děkujeme, že respektujete náš Vnitřní řád.

Vnitřní řád je dostupný na www.affidea.cz, v čekárně i v ordinaci.